• Onze algemene voorwaarden

    Onze algemene voorwaarden zijn simpel van opzet en erg kort, geen lange zinnen en juridisch geneuzel, maar gewoon eerlijk, direct en duidelijk voor de klant

Inleiding
Geachte klant, U heeft zojuist een blokhut gekocht bij Prima Blokhutten. Hiervoor onze dank. Wij zullen er alles aan doen om U zo goed mogelijk van dienst te zijn. Tenslotte is de klant bij ons ‘Koning’. Om duidelijkheid te scheppen voor U en voor ons hebben wij enkele standaard levering- en garantievoorwaarden opgesteld:
Betalingsvoorwaarden
Rembourszending (contante betaling of met pinpas bij de chauffeur) (alleen NL en BE)
Deze mogelijkheid is de meest betrouwbare manier voor U als klant. U loopt daarbij geen enkel risico. Bij maatwerk betaalt u altijd 50% vooruit en het restant bij levering.
Afleverkosten
Levering in Nederland en België is gratis
Deze leveringen zijn gratis met uitzondering van de Waddeneilanden.
Levering buiten Nederland en België
Voor leveringen in het buitenland kunt u helaas niet aan de chauffeur betalen. U dient dan het bedrag vooruit te betalen, direct aan de fabriek. U krijgt de factuur per email toegestuurd. In de Europese Unie leveren wij blokhutten tegen zeer scherpe tarieven vraag naar onze adviseurs voor de juiste prijs.
Leveringsvoorwaarden
Bij een bestelling van een blokhut wordt U aangegeven wat de leveringstermijn is, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend: Leveringstermijnen zijn altijd bij benadering.
Annulering van uw bestelde product moet gebeuren binnen 2 werkdagen na de besteldatum en hieraan zijn geen kosten verbonden. Na deze termijn wordt de koop als definitief beschouwd en dient de klant het bestelde product te betalen. Annulering dient per mail te worden gedaan via het contactformulier op de website.http://www.primablokhutten.nl/over-prima-blokhutten/
Bij niet tijdige betaling zijn wij genoodzaakt extra administratiekosten te berekenen.
Prima Blokhutten en bedrijven die samenwerken met en/of diensten verlenen voor Prima Blokhutten, zijn nimmer aansprakelijk te stellen voor vervolgschade in welke vorm dan ook.
Levering van uw blokhut of product
Indien U gebeld wordt voor levering van het door U bestelde product, dan dient U het bestelde product af te nemen binnen 7 dagen nadat U hiervan op de hoogte bent gebracht door een van onze medewerkers, ongeacht de weersomstandigheden of andere belemmeringen. De blokhut is verpakt in folie en kan verschillende weersomstandigheden doorstaan. Indien het bestelde product niet binnen 7 dagen kan worden geleverd na ons bericht, dan zijn wij helaas genoodzaakt om opslagkosten te berekenen van € 25,- per dag vanaf de dag dat u bent bericht door een van onze medewerkers. Onze kreet: opslag bij een ander kost geld, bij u thuis niet.
Indien u niet in staat bent de blokhut direct te controleren dan is dat bij ons geen probleem. U heeft 6 weken de tijd om u product te controleren of alles compleet en naar wens is. Zorg ervoor dat de blokhut bedekt, voldoende waterdicht en droog beschermd staat.
Bij diefstal van onderdelen dient u dit te melden bij uw verzekeringsmaatschappij dus zorg ervoor dat de blokhut op een veilige plek staat.
Garantievoorwaarden
Op het hout van uw blokhut krijgt u minimaal 10 jaar fabrieksgarantie ter voorkoming van hout rot op onze enkelwandige blokhutten en 25 jaar op onze dubbelwandige blokhutten, met uitzondering op draaiende delen, tenzij anders vermeld.
U dient het geleverde product binnen 6 weken na levering te controleren op beschadiging, gebreken en volledigheid. Vanaf 6 weken na levering kunnen er geen rechten meer worden ontleend aan het incompleet zijn van het product. Dit dient u binnen de gestelde termijn aan ons te melden.
Prima Blokhutten levert garantie op alle onderdelen met uitsluiting van draaiende delen (deuren en ramen), gedurende minimaal 10 jaar na afleverdatum, tenzij anders vermeld. Prima Blokhutten levert gratis onderdelen wanneer is gebleken dat het onderdeel door de fabriek niet goed is gefabriceerd. Arbeidsloon voortvloeiend uit garantiewerkzaamheden vallen niet onder de garantie. Prima Blokhutten levert geen bevestigingsmateriaal. De garantie vervalt wanneer de klant zich niet houdt aan het onderhoudsvoorschrift wat U kunt vinden op onze website. Hout is een natuur product wat onderhevig is aan verschillende weer omstandigheden in sommige gevallen kan het dus voorkomen dat er op sommige plekken krimp ontstaat waardoor er kieren ontstaan. Dit is in het algemeen vrij eenvoudig op te lossen door de boel weer naar beneden te kloppen indien het hout niet tegen gehouden wordt door dingen die in de binnenkant zijn gemonteerd. Lees aandachtig onze tips bij opbouw op krimp.
LET OP vanaf 13-09-2017 wordt er standaard een anti krimp systeem meegeleverd wat er voor zorgt dat krimp in de wanden verleden tijd is  ( nieuw gepatenteerd systeem door Prima Holding)
Wanneer naar oordeel van de klant gevraagd wordt om een consult van een van onze medewerkers, dan worden hiervoor voorrijkosten en uurloon in rekening gebracht.
Prima Blokhutten levert geen garantie op het product wanneer eigenhandig wijzigingen aan het product zijn aangebracht zonder overleg met Prima blokhutten of een van zijn technische medewerkers.
Prima Blokhutten levert zeer goede producten voor een zeer lage prijs. Ons motto is dan ook om een zo goed mogelijk contact te hebben met onze klanten. Prima Blokhutten zal er dan ook alles aan doen om u als klant tevreden te houden met alles wat in de wet en onze kracht te regelen is. Bij ons staat de klant voorop en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel.
WIJ WENSEN U VEEL PLEZIER MET UW BLOKHUT!
Met vriendelijke groet,
Prima Blokhutten